9 januari 2010

Hej,

Åh, gissa om jag blev besviken när jag vägde mig imorse. Hur kan jag ha gått upp ett halvt kilo!?

Så irriterande. Visst man skulle kunna skylla på att jag tränat och "byggt" muskler... men så brukar det inte ha funkat för mig förut.

Nu måste jag ta mig i kragen. Jag vet inte när jag sist vägde 61kg. Kanske gymnasiet...

Jag funderar också på om det kan vara all mat jag åt igår... men ändå.

Nu ska jag inte hålla på att köpa hem massa fikabröd och skit.

Och så ska jag börja med mina gröt frukostar. Men just nu har vi inget vatten i köket, det har frusigt. Så känns drygt att springa fram och tillbaka till toan för att göra gröt och diska :P

Jag ska försöka mig på ett litet träningsschema.

Varannan dag, morgonpowerwalk innan frukost.
Dom dagarna Min sambo ska ut med vovven. Så jag kan gå där inne. Vi har löpbandet i sovrummet.

Varannan dag, powerwalk/löpning på kvällen, eller under dagen.



Och så ska jag komma tillbaka till mitt te drickade. Göra iordning en kopp te direkt efter mat, så jag slipper suget efter nått.

Och till teet ska jag sluta stoppa i massa honung och sötsätta med suketter istället. Det är myyycket kalorier i honung. Honung kan jag stoppa i teet dom gånger jag verkligen är sötsugen. Det räcker.


Det är mina planer, så långt.



Idag så ska jag en sväng på stan för att hjälpa svärmor att plocka ut några glasögon hos optikern. Vilket inte kommer lyckas, för hon är envis och kräsen. Vilket är bra såklart.


Hon kommer kanske vilja fika, men ikke. Heheh...

Ska få sambon att gå ut med mig och hunden senare. Sen ska jag försöka hoppa på löpbandet.

Anledningen till att jag inte säger att jag SKA träna eller SKA göra nått, är att det är mycket det som gjort att jag fått panikångest. Att jag satt upp krav på mig själv och sen inte klarat dom och sedan fått ångest och känt mig dålig för det.

Därför skyddar jag mig lite från det, från den känslan. För att inte hamna i gamla mönster.


Idag är det varmare ute iallafall. "Bara" -10 grader...

Fast det är bra, jag har inte tid att ha sommar nu, måste komma i form först, så jag kan ha snygga jeans och en tight tröja utan lovehandels =)

Jag återkommer senare.


Kram/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0