3 januari 2010

Hej!

Denna morgon gick jag ut med vovven på morgonpromenad. En långsam och kort sådan, så jag räknar inte det som träning.

Har ju planer på att träna på löpbandet ikväll. Det är väl det att jag skulle behöva göra det på morgonen, eftersom förbränningen är som bäst då. Men men.

Jag tycker jag gjort ganska många bra förbättringar. Jag har ju till exempel slutat med godis. Vilket är en stor seger. Igår hade jag något så vansinnigt stort sug efter lösgodis. Jag kunde inte tänka på nått annat.

Det var där ostkakan kom in. Ostkakan är inte mycket onyttigare än pannkaka. Det innehåller inget socker, utan mest mjölk och sånt. Men det är ganska mättade och tillsammans med cider light så försvann sötsuget. Så det är ett tips! Om man gillar ostkaka då, vill säga.


Idag är det lite varmare ute, bara -5 grader. Bara och bara, jag önskar det var sommar. Så jag kunde gå ut och röra på mig.

Jo, det som jag har förbättarat. Jag åt ju massa med godis innan första november, och så drack jag massa Vanlig coca-cola. När jag slutade med godiset blev colan min drog. Jag drack cola varje dag. Men det har lixom avtagit. Vet inte när jag drack en cola sist. Kanske en vecka sen? Vet inte. Men det är stor skillnad från att dricka cola varje dag, och känna att man måste ha cola varje dag.

nu är jag ju inne på rostade mackor på morgonen. Förut åt jag bara gröt, och kunde inte tänka mig en morgon utan gröt. Så jag måste komma tillbaka till det. Mackor är helt enkelt inte bra. Men nu när min sambo är hemma äter vi frukost tillsammans och då blir det mackor. Måste dra ner på det.

Eventuellt äta lite mindre portioner.

Well well.


Hoppas ni får en fin dag.

Kram /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0