Summering tors 7/5-09

Frukost: 1 ägg
                Te



Lunch: 1 helt tunnbröd+smör+kalkon+ost
              Te



Middag: Nästan en hel Calzone+ bearnaise
               2 glas rött vin


Övrigt: Läkerol



Motion: Morgonpromenad (innan frukost) på berget ca 40 min. Joggade en 1 3-del av sträckan.


 Ja morgonpromenaden på berget där var ju bra. det gick hyffsat lätt att jogga, vilket kändes jätte skönt.
Sen var lunchen inte alls bra. Tunnbröd? och ost????? näe det var sista gången på länge.

Sen skulle jag ut med gamla kollegor på kvällen. På resturang. Och jag hade bestämt mig för att ta det billigaste på menyn. Så det blev en underbart god pizza. Och jag åt och åt och åt. och drack rödvin till det.


Och när jag kom hem, fick jag världens magknip. Min mage var inte van vid såååå mycket mat. och jag trodde seriöst magen skulle gå sönder. så går det om man ska synda.

Jag hade en trevlig kväll och det är det viktigaste iallafall.

ANDRA DAGEN UTAN GODIS!!!!!!!

Visst är det konstigt. Jag har inte tänkt att jag absolut inte får äta godis. Utan mer bara att om jag ska äta så ska jag äta mörk choklad. Men jag har inte vart överdrivet sugen. Jo när min svärmor åt glass, men så var jag jävligt hungrig då med, och suget efter mat var större.

Och någonstanns inom mig så känner jag att om jag köper godis och använder ursäkten "ja men jag får kämpa dubbelt så mycket imorgon". så vet jag att jag inte kommer det. För jag kan inte svälta mig helt, och det är ju det jag ska göra i såfall, för att kompensera för det allt godis jag åt.
och eftersom jag inte kommer kunna kompensera för det så kommer jag alltså måsta börja om dagen efter igen.

Och då när morgondagen kommer så har jag missat en dag. Detta tankemönster är nått jag tror man måste få in i huvudet.  förut köpte jag godis och åt utan att tänka på konsekvenserna. slog undan tankarna tills jag ätit klart. sen fick jag ångest och hatade mig själv.

Men nu har jag kommit in i en annan fas. Jag tänker först och handlar sen.

Och jag vet att det är lika lätt att komma ur balans igen. Vilket jag gör om jag ger efter för suget.

Just nu, vågar jag inte ge efter. Då ramlar jag dit igen. Jag har mitt goda te, mina nötter och min mörka choklad om det krisar sig. Jag ska faaaaan inte gå och köpa lösgodis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0