Fredag 15/5-09

Jag och vovven klev upp 08.20 i morse. och så gick vi ut. Men min hund haltar lite, men har inte ont om jag klämmer på henne. Och jag är rädd att jag tränat för mycket med henne, hemska tanke.

Nått ska man veta om mig, jag är djurvän ut i fingertopparna. Min hund och djur i största allmänhet går ALLTID före mig.
Och mår inte hon bra är hon viktigast. Eftersom hon inte verkar ha ont om man klämmer på henne, så ska hon bara få vila.

Hon gillar ju inte att vara ute och träna heller, kanske har hon haft ont. Hatar mig själv när jag tänker på det.

Är hon inte bättre på måndag så åker vi nog till veterinären får dom kolla. Jag vill att allt ska vara bra, älskar min lilla vän så mycket.


Hoppas att vila ska göra allt bättre. Sen ska jag inte gå långpromenader med henne mer än 1-2 ggr i veckan. Resten får jag gå själv och springa. Inget mer med det.

Jag skaffade hund mycket för att ha någon att träna med och gå ut och gå och så. Men jag skaffade det mer för att jag saknade djur i mitt liv. Och hon är väldigt viktig för mig. Så vill hon inte träna som mig så ska hon inte behöva. Vi ska bara leka mer.

Så imorse strosade vi mest bara i parken i värmen. Och njöt. det var skönt. Skönt att inte behöva dra med henne och må dåligt för att hon inte vill följa. Jag kastade lite pinnar åt henne och masserade hennes ben lite.

Sen gick vi in och hon fick sin mat. Efter hon hade ätit klart (för att inte stressa på henne) så tog jag på mig sportbhn och gick en powerwalk i 50 minuter själv. Vilket var jobbigt först, men sen  jätte skönt.

Och till frukost drack jag grönt te. åt en hårdmacka som jag delade på två. Ena halvan hade jag keso och kalkon och den andra hade jag keso och makrill.


I eftermiddag kommer min kille hem, såååå skönt. Vi ska betälla en pizza. Ska bli himla gott=) har saknat han massor.
Nu har jag mens så jag är uppsvullen och känner mig tung som en kossa.
Det är jobbigt när man känt sig så smal. Men men det går ju över om några dagar, om jag inte trycker i mig mat så jag går upp till 60 kg igen och känner mig tjock iaf. Ingen risk.

Återkommer imorgon igen.kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0