Idag fredag

Hej på er. nu har jag kommit hem från mamma. det blev mycket ätande där känns det som. så nu ska jag dra ner på det när jag blir ensam igen.


har inte ätit nått godis idag.. än.... men jag vet hur det blir. Ska springa på affären och köpa purjolök och cola light, så då lär det bli godis med....


Ikväll ska jag göra en soppa, som jag kan rekomendera. Den innehåller lite kalorier, men mättar ganska bra.



Kycklingsoppa


I kycklingfilé
grönsaksbuljong
hönsbuljong
svamp
purjolök


Först låter jag kycklingen tina så den är mjuk, sedan skär jag den i tärningar och kokar den lite snabbt i hönsbuljong. Sedan häller jag bort det vattnet och fyller på nytt. Ta ganska mycket buljong, både grönsaks och höns. skär purjolöken ocn häll i den med svampen i soppan. Salta. Låt koka eller sjuda en stånd.

Mums! Dom som vart på kinaresturang och ätit soppan där så kan jag säga att den smakar lite likt den.
Det är svårt att skriva exakt hur man ska göra, man får känna sig fram. Men ganska bra med salt behövs för att den ska smaka. När man lär sig göra rätt är det väldigt enkelt och gott. Man kan ju även äta en liten brödbit till. Men då blir det ju så klart mindre nyttigt.



Soppa är bra, eftersom den är varm så mättar den magen ganska bra.



Så nu får vi se hur min dag blir, godis eller inte? ja ni vet nog svaret.


Lite svar med:


Maria:
jag vet att det är sjuuukt jobbigt. Du verkar ha lika jobbigt med maten, att du äter mycket som jag har med godis. Det är bara att fortsätta att kämpa. jag läser din blogg hela tiden och hejjar på dig"!!!


Johanna: Jag är 170 lång.

Så enligt BMI mätning så får jag inte gå under 58kg för då är jag underviktig. Men så funkar det inte riktigt. Jag är smal överallt utan på magen. skulle ma sprida ut mitt fett på hela kroppen skulle jag vara nöjd. Men det går ju inte.


Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0