Hej på er!



Ja igår åt jag en massa godis. och nu börjar jag faktist bli hyffsat less på mig själv.

Min kille kommer om 6 dagar.

idag, fredag,lördag och söndag ska jag äta pulver till Lunch och Frukost.

Måndag, tisdag  ska jag försöka att bara dricka pulver. alltså frukost, lunch och middag.

Eller det får nog bli söndag och måndag jag kör med pulver hela dagen. Tisdag ska jag på stan med mamma och då blir det lunch ute. ska äta sallad. *lovar*

Så klart ska jag äta frukt också, annars får jag ont i huvudet och då skiter sig allt och jag frossar i fet mat för att bli fri huvudvärken.

Och en sak till. Jag ska inte äta nått godis förrän min kille kommer. Han köper alltid med sig nå godis till mig, eftersom jag älskar det. men till onsdag SKA JAG INTE ÄTE GODIS!

Jag har läkerol och popcorn. Sen ska jag börja dricka massa te. En gång för några månader sen när jag skulle sluta med godis så drack jag flera liter cola light och massa med te. det får bort suget lite, men man måste dricka mycket.

Sedan såg vi på Du blir vad du äter igår. Blir alltid lite insprerad av Anna Skipper. För er som inte såg det så var det en tjej med. Hon åt kolosala mänger godis, och dom sa att hon var tydlig sockerberoende. Och då sa Skipper en sak som fick mig att tänka till. Hon sa:

Äter man godis varje dag så pumpar kroppen ut insulin. Vilket bildar fett, MEN även så blir det så gott som omöjligt att bli av med det fettet man har.



Och om det stämmer så förklarar det ju en hel del. inte konstigt att det inte händer nått med mitt fett på magen . kanske inte spelar någo roll om jag äter minimalt med ",mat"-kalorier, om jag äter sockret som höjer insulinet.

ja, jag ska göra ett tappert försök. nu ska jag gå och äta ett äpple och kanske en halv banan. sen klockan ett ska jag, en bekant och vovven ut på låååång promenad!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det tycker jag absolut vi ska göra :)

Dock är jag inte säker på om jag kommer att vara inne så mycket ikväll. Det har hänt massa saker här hemma.

2009-04-02 @ 17:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0